Internet is een ideaal medium als het gaat om e-assessments. Kandidaten zijn in grote groepen te prescreenen en daarmee is het een uitermate praktisch alternatief voor uitgebreide assessment sessies. Tot nu toe was de fraudegevoeligheid altijd hét struikelblok voor een grootschalig gebruik van e-assessments. Het valt immers lastig na te gaan wie er precies achter de computer zit. De kandidaat of zijn slimmere broer? Met The Bridge Ability Online van uitgever TestGroup Consulting is deze fraudegevoeligheid tot een minimum gereduceerd.

Iedere test is uniek
The Bridge Ability Online is een innovatieve capaciteitentest die het mogelijk maakt om een kandidaat op
een betrouwbare manier via internet te testen. Die betrouwbaarheid wordt gegarandeerd doordat gebruik
gemaakt wordt van een ingenieus platform dat de resultaten van de online test direct kan verifiëren. Zo
bepaalt het systeem of de kandidaat in kwestie ook degene is geweest die het assessment heeft
gemaakt. Het systeem voorkomt bovendien dat testvragen gaan circuleren op het internet. Iedere versie
van The Bridge Ability Online is namelijk uniek door de ingebouwde itembank.

Hét alternatief voor uitgebreide assessments
‘Onze klanten vonden het lastig om kandidaten in een ongecontroleerde omgeving – bijvoorbeeld thuis –
een assessment te laten doen,’ aldus Thomas Sitser, managing consultant van TestGroup Consulting.
‘Door de krapper wordende arbeidsmarkt is het voor hen erg belangrijk een kandidaat vroeg in het
selectieproces te screenen op capaciteiten. Wachten op een uitgebreid assessment is dan geen optie: dat
duurt te lang, waardoor een kandidaat al elders een baan gevonden kan hebben. Werkgevers willen vaak
grote groepen kandidaten pre-screenen, en alleen de beste kandidaten uitnodigen voor een uitgebreide
test. Een volledig assessment voor een grote groep is dan simpelweg te duur. Zo wil een klant in de
luchtvaartindustrie de sollicitanten voor stewardess vooraf testen, dus voordat ze daadwerkelijk op
gesprek komen. The Bridge Ability Online is dan een mooie aanvulling op het CV. Bovendien weet de klant
in kwestie zeker dat de test ook echt door de betrokken kandidaat is ingevuld. En dat voorkomt niet alleen
een hoop geld aan uitgebreide assessments, maar ook een hoop ellende achteraf.

The Bridge Ability Online werkt uitermate gebruikersvriendelijk. Op www.bridge-assessment.com kunnen              kandidaten en opdrachtgevers inloggen, waarna ze de op eenvoudige wijze toegang krijgen tot het testplatform.

Op de website zijn meerdere demo-versies en rapporten te bekijken, zodat gebruikers een goede indruk krijgen
van de werkwijze en de eindresultaten.

Nieuw: Online Bureauservice | U wilt zelf E-Assessments afnemen?

Bekijk ook deze assessment tips: